Thursday 7 July 2011

aku.......

xd pape pn y menarik sal aku. cume nk kongsi sikit susah senang hidup aku. kisah aku bermula dgan kelahiran..aku dlahirkan dan d tiggalkan di sebuah masjid. setelah beberapa hari aku berada di masjid, seorang nenek  menjumpai aku...dan membawe aku pulang kerumahnye..aku d jage dan d beri mkan sperti biase..cume tidak seenak insan len..(dpat mkn memilih lak..hehehehe)..setiap hari aku hanye diberi nasi berlaukn ikan kering,tido tidak berlapik .demi mengubah nasibku,aku berjinak-jinak dengan suasane lua......

satu pagi........

seperti biase pd wktu pagi aku bersiar-siar d halaman rumah..tetapi  pd hari itu..aku berjalan lebih jauh dan aku berhenti di sebuah rumah usang..tibe2,datang seorang insan..sejak hari tu,aku berkwan dengannye..dan dia sentiase memberi aku mkan...

sehinggelah pd suatu hari......

aku tunggu si dia di rumah usang seperti biase..sejak dr pagi hingga ke ptg.namun si dia tidak muncul...kemudian aku pulang dengan tande tanye.....kemanekah si dia??????? aku tidak putus ase..gnap semggu aku tggu si dia dan akhirnye penantian aku terjawab....setelah seorang pak cik (ayah si dia) memberitahu y si dia telah ke bandar untuk melanjutkan pelajarannye..betape sedihnye aku mendengar..huhuhuhu....tanpe bercakap bnyak..aku berjalan pulang....

hr2 berlalu begitu sahaje.......

dalam diam2 aku beranikan diri untuk kerumah si dia...pada mulanye memang la aku takut.tapi demi mengubah nasibku..aku terpakse memberanikan diri...pada mulenye aku sentiase dihalau..lame-kelamaan kehidupan aku berubah.aku diberi mkan dengan mkanan y enak2..tidak lagi nasi berlaukkan ikn kering (riak sikit hiks3x),tdo di atas tilam spring dan bergaul bebas dengan keluarge si dia..

Akhirnye hidup aku bgie hinggelah hari ini...................................


 
                                                ~ aku ~                            ~ si dia ~
         


cerpen y tak se cerpen mane..hehehehehehe....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...