Thursday 10 November 2011

11.11.11

Aku merupakan ank ke 2 dari 7 bradik..tepat jam 00:00 ,11.11.11 umurku juga tepat di angka 21. Angka yang cukup bermakna bgi ank2 remaja kini…tiada yang berbeza dengan semua teman2 yang sebaya denganku..aku melangkah sebagai gadis yang ceria dan bencikan kesedihan. Aku bersyukur dan cinta pada diriku sndiri dengan segala y aku miliki…

Mengimbau kembali kisah hidupku ketika berusia 16thun..umur yang masih mentah untuk membuat sesuatu keputusan.

Ketika ini..seorang insan telah muncul dalam hidupku..dia seorng yang berbudi bahasa dimataku..namun berbeza dengan ku..kali pertama si dia menyapaku,aku sudah merasa kelainan..kami mula berkenalan setelah dia menyapa aku dan  bermula disitu juga kami menjadi sahabat baik……

2bulan lebih 1 mggu aku kembali bertemu lelaki yang menjadi kawan rapatku..ketika ini si dia meluahkan isi hatinya padaku..aku tergamam 
seketika..hanya diam yang mampu aku lakukan ketika itu..

Aku pulang ke rumah dan memikirkan apakah y dikatakan itu satu kejujuran atau hanya mainan “cinta monyet”. Aku teringat satu petikan yang aku pernah baca dalm sebuah buku..

“cinta tak perlu disalahkan . kerana cinta adalah suci . datang dan diciptakan oleh siapa yang telah menciptakan Aku, kamu, dia, mereka dan semua yang ada  di langit maupun  di Bumi.
hanya si tuannya sendiri yang sudah mengsalah ertikan cinta. cinta menjadi cermin retak yang terus bertahta pada kemaksiatan.kerana itulah banyak dari manusia yang beranggapan cinta membawa nestapa, cinta membawa beban, bahkan ada yang berani berkata cinta adalah setan yang berbentuk indah.dan lentur. sangat mudah menusuk jiwa yang keras namun ternyata memberi racun yang tak terkendalikan.

si dia menceritakan pada org tuanya tentang isi hatinya ketika itu…namun orang tuanya tidak bersetuju dengan ap yang diperkatakan oleh si dia..mungkin kerana si dia masih mentah ketika itu..

Dengan baik dia memberitahu aku ap yang diberitahu oleh kedua orang tuanya…

Setelah itu si dia menghilang tanpa meninggalkan sebarang pesanan.

5thun berlalu..
Hari ini 11.11.11 kubuka  laptopku..hal pertama yang biasa dilakukan oleh sume yang mempunyai laptop hanyalah  “bermuka buku”..ku melihat komen2 dan gambr2 temanku.tanpa ku sangka ku terjumpa fb si dia yang sekian lame meghilang..aku try buka wall si dia dan statusnya membuat kan aku berfikir panjang…

 "penantian yang tertunda"………
Apakah maksudnye…..adakah si dia masih menunggu ku???????



Dengan ini aku selitkn link apa yang ingin diluahkan ketika ini........

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...